In mei 2021 heeft het bestuur van de CCNWF een nieuw logo en nieuwe huisstijl laten ontwerpen door Ronald Brouwer, van Kr8werk.
Het hele ontwerpproces bestaat uit een inventarisatie van wie de ondernemersvereniging is of wil zijn, in welke regio zij actief is en wat daarbij actueel is of zich in het verleden heeft afgespeeld.
Zo stelde Kr8werk dat de ondernemers die lid zijn van de CCNWF altijd zoeken naar inspiratie, nieuwe ideeën en andere invalshoeken. Dat de regio bestaat uit de gemeenten Harlingen en Waadhoeke en 44 kernen heeft.
In de middeleeuwen heette de regio toen Westergo. Het wapen had de vorm van een schild. In die tijd werd er al handel bedreven, ook internationaal. De handel werd gedreven met de Sceatta. Een zilveren munt die tussen circa 650 en 755 in gebruik is geweest en die in Engeland, Friesland en Jutland.
Sceatta komt van een oud woord voor ‘rijkdom’ waar het Nederlandse ‘schat’ mee verwant is.
Kr8werk had dus de volgende ingrediënten voor een nieuw logo:
- Ondernemers
- Andere invalshoeken
- Zakelijke relaties
- Blauw (uit de vlag)
- Geel (uit de vlag)
- 44 kernen
- Sceatta (Rijkdom)
Dit resulteerde in het nieuwe ontwerp.
Het resultaat mag er zijn! Vindt u ook niet?